Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Chapter 9 - Superman is a dog

Av Someone - 29 april 2014 15:29

Junk Food Roxy Raglan in Barely Pink - Newarr.��Not Only Photos Set13

Previously:

"What are the meaning of having millions of boys SO close to you, but not even wanting them?" Ida stirrade upp i himlen. Jag tittade ut mot motorvägen, ljusen från en lastbil lyste upp en bit av den stora rymden.

"I really don't know."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vaknade och fick se Ida sova i fönstret med huvudet lutat mot fönsterkarmen, på väg att trilla ut.

Jag låg själv på golvet vid slutet av madrassen jag och Ida släpat in för henne att sova på.

Ida mumlade något och rörde på sig fönstret. Hon lutade sig lite för långt ut och trillade ner på golvet.

"Ouch! Fan också!" Hon tittade bort på mig. "What?"

Jag kröp bort till henne.

"Listen." Vi satt tysta en stund, och lyssnade efter ljud. "There's no one in the house."

Vi reste oss och sprang ner för trappan, och ut i köket. Där låg en lapp på köksbänken.

Jag tog upp den och läste högt:

"Shira. I guess you, as much as we, has forgotten that we were going on a trip. Well, we remebered this at 12 a.m and had to pack all our stuff by that time. Justin is at a girl's house on the next street, just call. He promised

to have his phone on. And, you're still grounded."

Jag vände mig mot Ida.

"Well. What do you want to do?"

Ida hoppade upp på diskbänken. Hennes linne fläckades av solljuset och hon tänkte efter.

"I wanna shop."


Vi struntade i att äta eftersom det nästan var lunch, och byte om istället. Ida drog på sig ett par av

mina svarta shorts, och en svensk fotbollströja hon glömt hos mig. Jag letade igenom alla mina kläder,

men gav upp och tog på mig jeansshorts och ett linne.


Vi tog våra cyklar, vilket betydde att jag tog Justin's

och Ida tog min.

"Were do you wanna go first?" Jag kollade på en man som spelade gitarr brevid dörren till ett konditori. Han

hade fått ihop några småmynt, och någon hade slängt i två dollar. Jag vände mig om och knuffade till Idas arm.

Hon glodde tvärs över gatan, med cykeln slappt lutad mot benen. Jag följde hennes blick. På andra sidan gatan såg

jag en grupp människor trängas runt någon.

"Come on." Jag kollade att vägen var fri från bilar och sprang sen över. Cykeln slängde jag ifrån mig på trottoaren och trängde mig fram mellan de som stod runt.

Mitt i ringen satt en hund. Den skällde i takt med någon låt, ingen som vi kunde höra och såg osäker på varför

folk omringat honom. Jag gick ut från min plats och satte mig på huk brevid den. När jag var nära kunde jag höra

vad den skällde för låt. Boyfriend. Jag letade upp dess halsband. "Superman. Return to: headbase." Jag stönade

högt.

"What?" Ida stod brevid mig. Jag tittade upp på henne och suckade.

"This is my dog." förklarade jag och tog hunden i halsbandet och reste mig upp. "Or more correct, Justin's." Jag drog hunden i halsbandet så den tittade upp på mig. Sen nynnade jag de första tonerna ur en låt. Hunden skällde glatt resten av sången. Jag hade själv skrivit den, men inte visat den för någon utom Superman.

"See?" Jag tittade på min skeptiska publik. Sen suckade jag. "No one here who believe in me?"

Ida studerade hunden noga och sa sen:

"Oh wait, I know this dog! Yeah, it's the one that got that cut behind his ear, when runing through our hedge."

Hon pekade ut ärret bakom hundens vänstra öra.

Jag nickade.

"I gotta call Justin." Jag klappade och Superman följde mig genom hopen av stirrande människor. Jag tog upp cykeln

och vände mig sen mot dem igen. "Oh, yeah. My name is Shira, I live on 5th street from the skatepark, big white

house, you can't miss it." Sen vinkade jag åt Ida att ta sin cykel och slog Justins nummer medan vi cyklade hem.

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Someone - 16 januari 2016 20:25

Curled up in the corner of my couch, reading silently, eyes tired, buds in ears, playing soft music. A feeling of hopelessness. Yeah. That's the one. ...

-

Av Someone - 29 december 2015 23:33

Att jag inte lägger in så mycket beror på att jag 1) fått Facebook 2) Instagram 3) Wattpad. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Jag ska försöka. Ommdet blir så att jag slutar lägga upp så säger jag till. Bloggen kommer inte stängas ner helt. Inte för...

Av Someone - 10 november 2015 20:51

Man ska inte skaffa Facebook, för då går det utför. Jag skriver ju aldrig här längre. Ska göra mitt bästa. ...

,

Av Someone - 15 oktober 2015 19:19

Om jag inte har något att göra inlägg om, är det okej att inte höra det då?... ...

Av Someone - 29 augusti 2015 23:35

#WhatDoYouMean ....EVERYTHING

Presentation


Someone: Simply Crazy Minded! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Uppskrivning av besökare ; )

Translaaaaate


Skapa flashcards