Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Chapter 2- I love my brother but he can be annoying

Av Someone - 4 augusti 2013 12:27

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vaknade några minuter över 6, jag är morgonmänniska, något jag inte har gemensamt med Justin.

Det sista jag kom ihåg från kvällen var att Justin gått på toa och sedan sagt "Oh, babe" innan dörren gled igen efter

honom när han gick in på sitt rum igen. Jag VET att jag inte ska tjuvlyssna på hans privatliv, men kom igen!

Det är lite svårt, för Justin gör ingeting tyst. Han till och med kissar högt!


Jag bytte om till mina favoritshorts, de är rosa och har en panda broderad på ena bakfickan, linne och tog med ett av mina många par solglasögon.

När jag kom ner till köket var det ingen där, seriöst. Det brukar vara helt fullt av människor,

två hundar och en katt, men för när jag för en gångs skull inte skulle haft något emot att titta på Stargate 1

(som alltid är på vår kökstv) så är det ingen där.


Jag suckade och öppnade kylskåpet. 

Yoghurten var för gammal, så jag spolade ut den halvliter som var kvar i paketet i vasken.

Sen tog jag en macka, bredde på smör och satte mig vid vårt höga barstolsbord och satte på tv:n.

Reklam för shampo, "mjukgörande och effektivt", kom och gick i en helvetes fart och sen dök en nyhetsuppläsare

fram på skärmen. Han pratade på om gängbråk, kändisar, masskrockar och strömavbrott. När han kom till

Justin Biebers nya "leksak" höjde jag volymen.

- Justin, you're on tv again, ropade jag upp mot övervåningen.  Are you coming or should I type it down?

När han inte svarade tog jag upp blocket som låg på golvet vid spisen och började skriva.


Jag hann skriva de första fem meningarna, innan jag hörde Justins steg i trappan. När han dök upp i dörren

var hans t-shirt skrynklig  och hans uppsyn irriterad. Jag hade tydligen stört honom i nåt viktigt.

- Serious? frågade jag. Now?

- Why not? sa han nonchalant och drog handen genom håret. The girls likes it.

Jag suckade högt. Justin älskade att reta mig genom att vara sjukt nonchalant om såna saker.

- You're disgusting, you know, sa jag och gled ner från stolen överdrivet långsamt.

Han flinade och gick fram till mig.

-That's a gene you have too.

-I'm not even allowed to be outside the house at night, sa jag låtsasförnärmat.

Fast det är inte sant för jag får vara ute till tolv på helger och lov, och längre om Justin är med.

Det är de få tillfällen då Justin inte sticker efter en kvart med en tjej, för att sedan komma tillbaka, hämta en ny och hålla på så hela natten. Fast ibland hittar han nån han gillar och är  med bara henne.


Vårt syskontjafs avbröts av att Fanny, Justins ragg, kom in i rummet.

- Justin, where.. hon stannade när hon fick se mig.

Jag kunde se paniken spridas i hennes ögon.

- Catch  her, sa jag en sekund innan hon vände och sprang ut igen. Jag skulle också springa om "min" killes lillasyster fick

se mig i bara underkläderna.

Justin rusade efter henne och jag hörde att han lyckades hejda henne i hallen. Han försökte övertala henne att gå

tillbaka in igen.

-Justin, sa Fanny förebrående, you said that noone would be here.

Jaha, så det var därför alla hade utrymt huset. För att Justins tjej var blyg. Ingen som helst logik, jag vet.

-She's my sister, sa Justin, and my parents thought she would leave when she woke up.

-Obviously she didn't, sa Fanny upprört.

Då gick jag ut i hallen.

- I go out when I feel for it, thank you, sa jag till Justin, som verkade chockad över att jag kommit ut för jag brukar inte lägga mig. And Fanny, I can go now if you want me to, but don't look at this as the worst that ever can happen to you,

because: you can have a brother that dosen't allowed you to date. And that's the worst, Bye!

Jag tog på mig skorna och gick. När jag gått två kvarter visslade min mobil, jag fick Justin att vissla sin "hot girl"busvissling och den är min smssignal.

"Nice done, thanks:) was afraid she wo leave"

Jag log.

"you r welcomme" skrev jag tillbaka och la ner mobilen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vill verkligen veta vad ni tycker, coments plezzzzzzzzzzzzzz!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Someone - 16 januari 2016 20:25

Curled up in the corner of my couch, reading silently, eyes tired, buds in ears, playing soft music. A feeling of hopelessness. Yeah. That's the one. ...

-

Av Someone - 29 december 2015 23:33

Att jag inte lägger in så mycket beror på att jag 1) fått Facebook 2) Instagram 3) Wattpad. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Jag ska försöka. Ommdet blir så att jag slutar lägga upp så säger jag till. Bloggen kommer inte stängas ner helt. Inte för...

Av Someone - 10 november 2015 20:51

Man ska inte skaffa Facebook, för då går det utför. Jag skriver ju aldrig här längre. Ska göra mitt bästa. ...

,

Av Someone - 15 oktober 2015 19:19

Om jag inte har något att göra inlägg om, är det okej att inte höra det då?... ...

Av Someone - 29 augusti 2015 23:35

#WhatDoYouMean ....EVERYTHING

Presentation


Someone: Simply Crazy Minded! ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Uppskrivning av besökare ; )

Translaaaaate


Skapa flashcards